06:23

Jak kupić psa #3: Psiak ze schroniska czy piesek rasowy?

Cześć wszystkim!
Dziś przychodzę już z trzecim postem z serii ,,Jak kupić psa". Na wstępie pragnę zaznaczyć, że jestem tylko amatorem i dzielę się tymi informacjami bo chcę wam przedstawić moją sytuację z psiakiem, może komuś tym pomogę :)

Jeśli wiesz już, że ma to być pies i masz już określoną rasę zapraszam na nowy wpis jeśli jednak nie jesteś przekonany czy ma być to na pewno pies, zapraszam tutaj: <Kliknij TUTAJ> 
Lecz skoro nie wiesz jaka ma to być rasa zapraszam do krótkiego quizu i posta dotyczącego rasy psiaka <Kliknij TUTAJ>


Schronisko vs hodowla

 Od czego by tu zacząć? Może przytoczę wam historię z życia wziętą;
Gdy moi znajomi dowiedzieli się, że mój pupil jest z rodowodem wręcz oskarżyli mnie, że zabrałam jakiemuś psiakowi ze schroniska nadzieję na nowy dom i nowego właściciela, którym mogłam być ja! Byłam wściekła takimi oskarżeniami bo wcale tak nie myślałam!
Psiaki ze schroniska są tak samo wspaniałe jak psy z hodowli, jednak wybór takiego schroniskowego pupila jest troszkę trudniejszy ponieważ zależy jak się trafi. Są psy, które mają jakąś traumę po poprzedni właścicielu i oczekują, że ty im w tym pomożesz. Taka pomoc jest czasochłonna i nie każdy może sobie na to pozwolić ze względu na brak czasu.
Piesek z hodowli jest na tyle prostszy, że odbierając szczeniaczka masz przed sobą ,,czystą kartę", którą zapełniasz TY!
Kolejną różnicą jest to, ze psy ze schroniska są często schorowane (pies z hodowli też może być jednak te są to inne choroby niż te, które może nabyć szwędający się, bezpański pies) i może doprowadzić to do ich śmierci. Jednak niektóre są chore psychicznie, bo ich poprzedni właściciel mógł się nad nimi znęcać, a wyprowadzenie takiego pupila na ,,prostą" może wymagać DUUUUŻO czasu, który ma nie każdy!
Ale jeżeli zaczęłam temat z chorobami to powinnam go skończyć. Niektóre psy żyją średnio 6-8 lat ( np. dog niemiecki) i adopcja doga który może mieć ok. 2 lat ( bo w schroniskach najczęściej są starsze psiaki) jest ciężka, bo zżyjesz się i po paru latach musisz się pożegnać.
Kolejnym aspektem jest to, że tylko psy z rodowodem mogą brać udział w wystawach, które mogą być hobbym właściciela oraz miłym spędzeniem wonnego czasu :)
Dlatego sam musisz wybrać!
Warto też patrzeć w ten sposób, że pies z hodowli jest dość kosztowny, więc najpierw warto sprawdzić chociażby na OLX ile kosztuje taki z rodowodem :)
To moja opinia, jednak każdy może mieć inną! Chętnie poczytam skąd wy wzięliście psiaka 

Copyright © 2014 DOGarnia , Blogger