09:27

Jak kupić psa #4: Odpowiednia hodowla

Cześć wszystkim!
Dziś przychodzę już z czwartym postem z serii ,,Jak kupić psa". Na wstępie pragnę zaznaczyć, że jestem tylko amatorem i dzielę się tymi informacjami bo chcę wam przedstawić moją sytuację z psiakiem, może komuś tym pomogę :)

Odpowiednia hodowla!

Jeśli mamy już wybraną rasę czas na wybór odpowiedniej hodowli!
Ja przy kupnie pierwszego MOJEGO boksera kierowałam się jedynie wyglądem bo nie interesowały mnie wystawy ani najlepsza w Polsce hodowla bokserów.
 Po prostu wpadł mi w oko mały ciamajdowaty psiak i na nasze szczęście był wolny jednak teraz wiem, że nie możemy kierować się tylko wyglądem. Co prawda Jim był cudownym psiakiem z cudownej hodowli, jednak los chciał byśmy kolejnego psiaka zabrali z innej hodowli.
Hodowla którą znalazłam wydaje się naprawdę świetna!
 I w tym poście przedstawiam jak wybierałam hodowlę w poszukiwaniu psiaka
Krok pierwszy:
W Internecie znalazłam klub boksera, który jest spisem wszystkich hodowli, które mają rodowód
Podaję również inne kluby, które znalazłam, jednak nie są to wszystkie
Na takich stronach można się dużo dowiedzieć np. o pielęgnacji takiego psa
Krok drugi:
Klikałam w każdą hodowlę i sprawdzałam, czy nie mają na sprzedaż miotu oraz przyglądałam się zdjęciom rodziców oraz poprzednich miotów
Krok trzeci:
Psa nie kupuje się na siłę! Jego spojrzenie, wygląd muszą być w twoim guście a wzrok musi skraść ci serce

Krok czwarty
Warto przyjrzeć się  jakich warunkach żyją psy z tej hodowli (np. odwiedzić go jeśli nie jest to daleko lub przyjrzeć się na zdjęciach) czy ma czysto, czy są zadbane i czy nie jest to pseudo hodowla.
Na zdjęciach widać, czy pies jest szczęśliwy czy też nie!
Krok piąty:
Na moje szczęście mam w znajomych kilka osób, które doradziły mi jaką hodowlę wybrać ponieważ sami są hodowcami jednak ich zdania były takie same jak nasze.
Krok szósty:
Skontaktowałam się z hodowcą telefonicznie. Hodowca pewnie zada ci sporo pytań, ale nie przejmuj się, to normalne! Ty też się go zapytaj np. jak to się stało, że założył hodowlę itp.

*Krok siódmy:
Jeśli zależy ci na psiaku na wystawy to warto przejrzeć osiągnięcia jego rodziców :)

Jest to siedem kroków, które pozwoliły mi ocenić, czy jest to dobra hodowla. A jak było w waszym przypadku? Chętnie poczytam <3

Copyright © 2014 DOGarnia , Blogger