09:00

Jak kupić psa #5: Pies czy suka?

Cześć wszystkim!
Dziś przychodzę już z piątym postem z serii ,,Jak kupić psa". Na wstępie pragnę zaznaczyć, że jestem tylko amatorem i dzielę się tymi informacjami bo chcę wam przedstawić moją sytuację z psiakiem, może komuś tym pomogę :)

Pies czy suka?!

Jak wiedzą wszyscy psy dzielimy tak samo jak ludzi na płeć: pies (on) i suka (ona). Psy bywają większe, mocniejsze, potężniejsze w porównaniu do suk.
Jeżeli komuś zależy na założeniu hodowli, polecam suki jednak jakiś reproduktor też może być przydatny, a zwłaszcza taki, który pochodzi z zagranicy. Świeża krew w jakiejś rasie zawsze sprzyja bo patrząc na rodowody mniej popularnych ras koło się zamyka bo większość jest spokrewniona i dochodzi do problemu, bo tak jak u ludzi nie powinno się dopuszczać np. rodzeństwa lub matki i syna.

Ja osobiście preferuję psy ponieważ są większe i uważam, że są mnie problematyczni niż suki (nie koniecznie chodzi mi o cieczkę, jednak nie ukrywam jest to również problematyczne )
Gdzieś spotkałam się że psy są gorsze ponieważ częściej chorują np. na skręt żołądka, co niby jest prawdą jednak choroby są chorobami a statystyki statystykami. Dopadają jakiegoś zwierzaka czy nawet człowieka bez jego ,,zgody" Suki mogą zachorować na nowotwór gruczołów mlekowych, a psy na nowotwór jąder.
Mówiąc o problemach to suka ma jeszcze wyżej wspomnianą cieczkę! Jednak gdy ktoś myśli poważnie o hodowli to jest to potrzebne, ale gdy nie myślimy o hodowli raczej zaleca się do sterylizacji suki.
Jeśli już jestem w temacie sterylizacji to warto to zrobić jeśli jest się pewnym, że nie chce się szczeniaków, ponieważ bez tego suka może bardzo poważnie zachorować a nawet umrzeć! Znam taki przypadek, a leczenie jej było bardzo kosztowne i nie zmieściło się w 4000 zł!
Także warto pomyśleć czy oczekujemy od suki szczeniąt czy nie jednak gdy nie chcemy małych dzieciaków to warto ją wysterylizować!

Pamiętajcie też, że ja nie decyduję za was, ani nie namawiam, ja po prostu chcę wam ,,naświetlić" tę sytuację, boo zdaję sobie sprawę, że często pupila wybiera się za piękne oczka a nie płeć :)


Copyright © 2014 DOGarnia , Blogger