01:38

DOGarnia: Jak przekonać rodziców do zakupu psa?

Cóż wydaje mi się, że jest to baaardzo trudne, ponieważ sama przez kilka lat zmagałam się z tym problemem. W moim przypadku osobą, która nie chciała psa była mama. Jej argumentami były: bałagan jaki zostawia po sobie pies, przyszłość w której opuszczę dom i przestanę widywać się z pupilem, który z założenia ma żyć kilka/kilkanaście lat oraz to, ze osoby w moim wieku nie interesują się spacerami z psem tylko komputerem, telefonem, spotkaniami ze znajomymi itp.
O to kilka kroków, które mogą ci pomóc przekonać rodziców i zrobić duży krok w stronę zakupu nowego przyjaciela.

Krok 1. Sam musisz być przekonany czy faktycznie chcesz psa czy jest to tylko twój chwilowy kaprys, bo jeśli to tylko tymczasowe to zrobisz KRZYWDĘ sobie oraz psiakowi

Krok 2. Zgromadź argumenty, które pomogą ci w przekonaniu rodziców.
Argumenty powinny być prawdziwe!!! Bo to bezsensu gdyby one były nieszczere bo w ten sposób nie przekonasz rodziców tylko pokażesz im, że nie jesteś odpowiedzialny i wystarczająco dojrzały na zakup psa.
Oto moje argumenty
-Kocham zwierzęta
-To udowodnione, że dzieci z zwierzątkiem domowym lepiej się rozwijają
-Będę prowadzić zdrowy tryb życia (chodzi mi o spacery)
-Nie będę spędzała całych dni samych (rodzice dużo pracują)
-Pies sprawia, że jest się szczęśliwym
-Z psem będziesz mogła biegać (moja mama biega, ale nie ma za dużej motywacji)
-Jestem odpowiedzialna
-Pies sprawi, że będę jeszcze bardziej odpowiedzialna
-Znam różne psy i mam z nimi świetny kontakt!
-Dom to nie muzeum, trochę sierści nie zaszkodzi
-Pies to najlepsza ozdoba domu
-Rodzina jest szczęśliwa dopiero wtedy gdy jest pełna a nam brakuje psa
-Wiem, że się nim dobrze zajmę

Są to MOJE przykłady jednak pod każdego rodzica trzeba stworzyć inne, zastanów się i ułóż kilka!

Krok 3. Nie poddawaj się! Walcz! Jeśli poddasz się to dasz do zrozumienia, że nie zależy ci na psie

Krok 4. Daj rodzicom trochę czasu, oni też muszą się zastanowić czy to dobry pomysł. Musisz być cierpliwym!

Krok 5. Wypełniaj rzetelnie swoje obowiązki domowe, w ten sposób dasz do zrozumienia rodzicom, że jesteś odpowiedzialny i gotowy na przyjęcie nowego członka rodziny

Krok 6. Nie daj ponieść się emocjom nawet jeśli uważają, ze zakup zwierzaka nie jest dobrym pomysłem

Krok 7. Czytaj o opiece i o pupilach, swoją wiedzą podziel się z rodzicami

Krok 8. Odrabiaj zadania domowe i staraj się dobrze uczyć bo to również świadczy o tym, ze jesteś dojrzały

Krok 9. Zacznij oszczędzać kieszonkowe i zaoferuj, że część pieniędzy możesz przekazać na zakup pupila lub jego utrzymanie

Krok 10. Pokaż zdjęcia wymarzonej rasy, oglądaj zdjęcia psiaków, ustaw na tapetę psa( telefon lub komputer ) rozmawiaj o tym z rodzicami, nie zniechęcaj się!

PAMIĘTAJ JEDNAK ŻE PRZKONYWANIE NIE BĘDZIE TRWAŁO DNIA, CZASMI MOŻE TO POTRWAĆ NAWET PARĘ MIESIĘCY LUB DŁUŻEJ A UWIERZCIE MI PO TAKIM CZASIE JAK NADAL BĘDZIE WAM ZALEŻAŁO NA PSIE DO GO DOSTANIECIE BO RODZICE BĘDA Z CIEBIE DUMNI!

A zobaczycie, że jak już pies będzie w domu to nawet rodzice będą chcieli się z nim bawić!




Copyright © 2014 DOGarnia , Blogger